Sidor

söndag 15 maj 2011

Jorden runt på jogginturen!

Vaknade tidigt imorse, då gubben åkte iväg på golftävling, lite trög efter gårdagens vakande. ESC räckte ju ända till kl. halv två på natten, men tack vare att syster kära med voffen Chili spendera kvällen med mig och ivriga FB kompisar  höll igång "tävlingstudion", orkade vi tillsammans igenom hela ESC.

Men imorse beslöt jag mig att nu är det dags att börja få tag i min normala träningsrytm. En rytm som jag mår bra av, men under våren har jag försummat mig själv.Usch,usch o fy.. Åkte iväg till gymmet, och testade de nya löpmattorna. Kom in på ett spel, och tänkte vad är detta för löjligt? Men jisses hur skoj jag hade, tror aldrig jag skrattat så mycket under en löprunda! Spelet gick ut på att du sprang genom hela världen, du måste hålla upp tempot så att du inte landa på marken. Medan du sprang, måste du ibland öka, ibland sänka på tempot för att inte krocka med donitsen, pizzabiten, slickepinnen..träffade du dem blev du större och fick springa ännu mer!! Detta  var ROLIGT! var så fokuserad på spelet, att jag inte mörkte att jag plötslig var färdig med uppvärmningen!! Mycket skoj,mycket skoj!!

Senare på dagen åkte jag in med syrran till IKEA, där vi handla smått och gott för kommande tider, två vimshönor med paket nästan större än bilen! Själv är jag ute efter några härliga stora skåp för att börja planera mitt "pysselrum"..skulle vara skönt och ha allt från stämplar och papper till kort och paketsnören på ett och samma ställe. Men hittar inte i affärerna charmiga möbler som jag skulle vara beredd att betala för. Så det blir loppisarna och sommarens auktioner ute i skärin som jag får hoppas på att skulle ge napp.

Har precis kommit hem från lilla raringen, min kusins yngsta dotters tre års kalas. Vi avnjöt en otroligt vacker och fin prinsesstårta som D hade fixat ihop, harmar mig att jag inte hade kameran med! Födelsdagsprinsessan var salig över all presenter  som hon fick och blev glad över sitt lilla Barbie sminkbord hon fick av oss.
Nu väntas en spännnade hockeymatch, svenskarna mot finnarna, och från TV rummet kommer jag att höra "Mr Mertaranta Wannabe" yyyla... :) jaja..visst e det lite spännande, men har själv aldirg varit en bänkidrottore och tycker det är lite tråkigt och titta på...



Nu ska jag krypa ner under filten och titta på en film från nelonen - Naiset (verkar dock vara lite fjantig...hmmm)...och drömma mig bort till lata stranddagar...

Ha det gott tills vi ses,
Kramar,
Petruskan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar