Sidor

söndag 8 maj 2011

Blommor och morsdag!

Efter morgonens soulsearching, som jag kommer att behöva längre framöver, är det dags att börja förbereda sig inför morsdagsfirandet. Vi firade egentligen våra mödrar igår med en morsdagsmiddag på en lokal restaurang. Ett stort patrask som njöt av god mat och varandras sällskap i några timmar. Detta har blivit för vårt gäng en vana, vi tar morsdagsmiddagen och farsdagsmiddagen kvällen inna, då får du själv välja vad du vill äta och inte behöver betala stora pengen för en tyvärr alltför ofta halvsunken buffé.



Imorse avnjöt jag mitt organiska chilite i min nya införskaffade loppis fynd, och tyckte att dagens te påse gav ett riktigt passande budskap såhär inför morsdagen

 " The spirit which gives life to all is love" 

 De har min mamma gett mig och jag är stolt över att få ha henne som min mamma, en lejonmamma som jag kan lita på i alla väder, i vått och torrt, en mamma som jag också  nu som vuxen kan umgås med som god vän.

Sneakpeak på morsdagsblomman  som mamsen skall få av oss idag,




















Jag hade själv lyckan att få en vacker ljusbeige gerbera vid vappenmiddagen, och den har blommat så fint hela veckan..
Ni ska ha en riktigt trevlig och skön morsdag alla därute, inget stress utan bara njuta av dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar