Sidor

måndag 25 april 2011

Påskägg fyllda med gott sällskap,inspiration sam soliga dagar..

Sitter hemma i soffan och har en lyckad påskhelg bakom mig. Påsken firades i Sverige,  hos våra goda, nära och kära vänner Erik & Ulrika och barnen som bort lite utanför Stockholn.

I grannlandet hade våren kommit med stormsteg, där sprang vi omkring barfota och med nästan inga kläder alls :) Skulle tippa på att vi ligger ett par veckor efter, men det goda med detta är att nu får jag uppleva våren två gånger! Våren som är absolut en av mina favoritårstider, visserligen behöver jag nog alla årstider, för att må bra, men med våren är det något speciellt. Allt börjar växa och man vaknar upp till liv!


Dagresan över till kära grannlandet gick denna gång galant, vi hade lyckan att få umgås med med familjen O som tog en picknick kryssning och vi njöt av varandras sällskap ända fram till Åland. Till vår stora glädje träffade vi också på familjen Ö som gjorde en påskminikryssning med barnen.

Under påskhelgen hittade jag också motivationen samt inspirationen att igen ta mig ut i spåret, efter ett år av skador har jag nu igen tagit de första löpstegen!! Ulrika har för vana att gå ut och gå med grannen Lotta om morgnarna och lördag morgon följde jag med. Efter att vi traskat en stund, föreslog jag för tjejerna att vi skulle springa uppför backen, efter några förvånade miner samt små protester tog sig tjejerna uppför backen! De var smått överraskade över att de orkade jogga uppför hela backen, " wow det gick ju!" "man orkar ju nog engentligen mera än vad man tror om sig själv!"  "åååh, det enda var att någon pushar på en!"  Så fortsatte vi, efter detta löpte vi intervall träning utan att tjejerna egentligen tänkte mera på det, då backen kom drog vi ett djupt andetag, kuta uppför och drog HIGH FIVE då vi stod uppe på kullen!
Såå skönt att känna flåset, svetten, pulsen,samt lungorna som utvidgas och fylls med syre!! AAH, härlig känsla!  Nu får jag tacka tjejerna Ulrika, Lotta & Madde - Jag är igång med löpningen igen och har idag tränat i terräng och backar. "Löpning är meditation i rörelse" .





Följande morgon följde Madde med, som visade sig bland annat göra egna smycken. Efter en snabb dusch åkte vi med Ulrika till hennes smyckes ateljé. Stum av beundran, djupt imponerad gick jag tyst runt och tittade på alla underbara smycken -  a girls paradise. Vänligen kolla in Maddes hemsida Art o Design.


En supertrevlig helg med andra ord, trevlig att få träffa nya människor - gillar nya möten och bekantskaper, alltid lär man sig något nytt! En hurtig påskhelg, men visst njöt vi att god mat, påskägg, o sköna stunder i solen också.

Kram till er alla,
Petruskan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar