Sidor

onsdag 2 februari 2011

Känslor o lilla ängeln

Dagarna susar förbi och på jobbet e det hektiska dagar - bokslut. Har inte sysslat med bokslut på många år,och därmed har jag blivit lite rostig, men kan återigen känna glädje och sprittet i kroppen då man lurat o luskat på nåt som verkar omöjligt för en att förstå och sen plötsligt kommer på det-wow otrolig känsla!!
Känslor i övrigt gillar jag, jag uppskattar människor som vågar visa sina känslor, och då behöver det ju inte vara värsta tjohhooo ropet eller stora tjutet, utan känslor i de små tingen..att visa uppskattning mot en annan, att le, att också kunna säga om man är av olika åsikter utan att för det såra den andra, ett litet fniss under jumppatimmen, en blick etc..


Med de små tingen kan vi förgylla en annas dag. Alla ni därute som förgyller en annas tillvaro förtjänar rosen från mig!!


Nåt som skapar goood wibes känslor hos  mig är bland annat då jag med en god kompis tidigt startar en weekendmorgon, åker ut till stans loppisar och fyller vardagen med FYND!!  Spänningen i att du inte vet vad som du kommer att hitta, och kanske du rentav inte ens behöver nåt, är en del av njutningen, men inget slår känslan då du hittar ditt fynd och bara måste ha det!!
Här kommer mitt favorit fynd till julgranen, två påsar med ludiga änglar, endel har levat ett lite tuffare liv, andra ännu med båda ögonen i behåll, men alla tio änglar får komma upp i granen!

Ha det gott till vi hörs igen!
Kramen, Petruskan

3 kommentarer:

  1. hihheiii, piggeliini, va roligt att du börjat blogga..just du det här!! Lycka till!! kramis, h.din medresenär till Portugal :D

    SvaraRadera
  2. Hej Petra!
    Vad kiva att du bloggar. Jee!!
    Puss o kram
    /Marina

    SvaraRadera
  3. TACK ni underbara vänner!! :)

    Portugal resenären vi måste svida vidare på planerna..tihi..!!
    marina,tack snälla!

    vi får se vart det bär av!

    SvaraRadera