Sidor

söndag 27 februari 2011

Vårvintersol och skidorna fram!

"Lätt studs.., gliid..., hitta rytmen!..., lugna tag..., skuffa!..., studsa...,sträck fram..., ner i kyykky,...jobba med benen..., såå jaa!" Instruktionerna flödar från min kära far, då vi söker oss fram i skidspåret i en underbar vårvintersol som samtidigt värmer kinderna på oss. Jo, jag är inte röd om kinderna för att det är svettigt, svårt och glidet inte fungerar... ;)  Vilken gren skidning är!!  Då jag söker mig framåt,framåt framåt i skidspåret tänker jag på de duktiga skidarna i TVn som rent ut sagt flyyyger framåt, vilken uthållighetskondition, balans och kordinatin de måste ha..hohooo!!
Vi börjar med barnspåret så att jag, efter en paus på över tio år, skall få bekanta mig med skidorna, hur det känns etc - mycket pedagogiskt av far min.. .:)  Då vi skidat barnspåret är jag så gott som kaputt!! Nej, detta visade sig vara uppvärming. Nu ska vi skida 7 km rutten ännu!! OH MY GOD tänker jag, jag kommer att storkna på vägen!! Sakta och i mellanåt mindre säkert söker vi oss framåt och kommer till slut  fram till parkeringsplatsen..glad och lycklig är  jag över min första skidtur, som stundtals såg ut som promenad med skidor på, men som stundvis också fick mig att gliiiiida fram.
Att hitta känslan, om så för en liten stund, gav mig mersmak och lockar ut mig i spåret igen!! Ett tack går till papsen min. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar